Pierwszą część artykułu znajdziesz tutaj –> Budżetowe syntezatory, które nie brzmią tanio cz. 1
Oto dalszy ciąg naszej listy budżetowych syntezatorów.
Korg Wavestate (cena ok. 2 999 zł)
Legendarna synteza w świeżym wydaniu. Kolejny krok w cyfrowej syntezie za sprawą radykalnie odświeżonego systemu Wave Sequencing 2.0, który dostarcza niesamowitych, stale modulujących brzmień i pełnej kontroli nad nimi. Z łatwością wpisuje się też w każde ustawienie studia czy sceny.
Wypełniony pokrętłami i kontrolerami Wavestate zaprasza do odkrywania nieskończonych możliwości. Wszystkie podstawowe funkcje – filtry, LFO, efekty są na wyciągniecie ręki dzięki dedykowanym, wygodnym kontrolerom. Osiem programowalnych pokręteł Mod pozwala wydobyć z każdego dźwięku jak najwięcej, a czasem skierować go nowe tory. Dedykowany przycisk z ikoną kości dzięki inteligentnej funkcji randomizacji tworzy nowe, zaskakujące brzmienia. Użyj go do losowej zmiany barwy, lub tylko jej element składowego np. filtra, Sample Lane, lub efektu.
Zajmująca gigabajty biblioteka Wavestate jest ponad tysiąc razy większa niż biblioteka oryginalnego Wavestation! Jest tu np. bank od Plugin Guru, nowe sample KORG-a, a także wybrane brzmienia z flagowego KRONOS-a i bibliotek KROME. Oczywiście nie zapomnieliśmy o oryginalnych próbkach Wavestation (włączając wszystkie opcjonalne), a także o bibliotece Wave Sequences pochodzących z Wavestation.
- Wave Sequencing 2.0
- Zaawansowana modulacja z łatwą kontrolą
- Gigabajty sampli
- Modelowane filtry m.in. z MS20 i Polysix
- 4 warstwy (layery) z kontrolą joysticka wektorowego
- 14 efektów w tym samym czasie
- Set Lists oraz Smooth Sound Transmition
- Randomizacja
- Kompaktowa obudowa
- 37 pełnowymiarowych klawiszy
Behringer Monopoly (cena ok. 2 402 zł)
Lata 80 to niesamowity rozwój muzyki elektronicznej. Artyści tamtej dekady używali syntezatorów z świetnymi efektami tworząc największe hity. Często na scenach można było zauważyć Monopoly, który był dostępny tylko przez 3 lata, zanim zakończono produkcję i stał się prawdziwym przedmiotem kolekcjonerskim. Dziś przenosimy to piękno w XXI wiek dzięki Behringer MONOPOLY.
Stworzony do tworzenia niesamowicie tłustych brzmień. Autentycznie odwzorowuje oryginalne obwody z lat 80-ych. Modulacja krzyżowa i synchronizacja oscylatora pozwala kreować przeszywający dźwięk prowadzący i złożone efekty. Podwójne analogowe LFO z 4 wybieranymi przebiegami i wieloma miejscami docelowymi ułatwia tworzenie zaawansowanego dźwięku.
- 4-głosowa konstrukcja polifoniczna / parafoniczna z trybem mono, unison i polifonicznym
- 37 półważonych pełnowymiarowych dynamicznych klawiszy
- Analogowa ścieżka sygnału
- 4 zmienne kształty oscylatora na VCO
- Klasyczny filtr 24 dB z rezonansem
- Modulacja krzyżowa i synchronizacja oscylatora
- Dedykowane generatory obwiedni z filtrem i wzmacniaczem ADSR
- Pamięć akordów
- Generator szumów
Modal Cobalt 8 (cena ok. 2 799 zł)
Opierając się na tradycji ciepłych i mocnych brzmień syntezatorowych w stylu analogowym, stworzonych przez legendarne syntezatory z przeszłości, COBALT8 uwalnia pełen twórczy potencjał analogowych fal. Ten potężny, inspirujący instrument na nowo odkrywa estetykę dźwięków analogowych i zaprasza muzyków, producentów i projektantów dźwięku do odkrywania nowej ery wirtualnych i analogowych tekstur syntezatorów, znacznie wykraczających poza granice jego przodków.
Profesjonalni klawiszowcy pokochają wytrzymałą stalowo-aluminiową obudowę COBALT8 oraz pełnowymiarową 37-klawiszową klawiaturę FATAR. Klawisze obsługują funkcję aftertouch i zapewniają płynną akcję. Aby uzyskać bezpośredni dostęp do parametrów, COBALT8 ma 29 enkoderów, 24 przyciski i joystick X / Y do regulacji wysokości dźwięku lub modulacji, a obsługa MPE oferuje nowe sposoby twórczej ekspresji dla wyrafinowanych wykonawców.
Całkowicie przekształć swoje dźwięki dzięki wbudowanemu silnikowi efektów stereo. COBALT8 jest wyposażony w 3-gniazdowy silnik FX z dogłębnym programowaniem efektów. Aby dopracować dźwięk, w sumie 11 algorytmów FX dodaje charakteru i głębi, w tym Chorus, Phaser, Flanger (Pos), Flanger (Neg), Tremolo, LoFi, Rotary, Stereo Delay, Ping-Pong Delay, X-Over Delay i Reverb.
- Prawdziwa 8-głosowa polifonia
- 64 wirtualno-analogowe oscylatory
- 2 niezależne grupy oscylatorów
- 4-biegunowy filtr drabinkowy z możliwością zmiany kształtu
- Tryby rezonansu i zbalansowanych filtrów
- 3 dedykowane generatory obwiedni dla AMP, MOD i FILTER
- 3 LFO z synchronizacją tempa (dwa poli, jeden globalny) z siedmioma różnymi kształtami
- 8 przypisywalnych gniazd modulacji
- 4 dodatkowe stałe trasy modulacji dla wspólnych przypisań
Nord Lead A1 (cena ok. 6 666 zł)
Nord Lead A1 to syntezator analogowy o rewelacyjnym brzmieniu, działającym w oparciu o technologię modelowania analogowego. Interfejs jest uproszczony i oferuje potężne możliwości. Idealnie sprawdza się we wszystkich gatunkach muzycznych zarówno na scenie, jak i w studiu nagrań.
Sercem Lead A1 jest sekcja modelowania analogowego. Do czynienia mamy tu z wirtualnie analogową syntezą na zupełnie nowym, najwyższym poziomie. Dzięki temu, odtworzyć można z niespotykanym dotąd realizmem cały, analogowy tor sygnałowy. Co daje nieograniczone możliwości brzmieniowe. Jego 24-głosowa polifonia oraz 4 działające równolegle warstwy brzmień daleko wykraczają ponad to, co potrafią modne ostatnio, jednak ograniczone w kwestiach możliwości repliki syntezatorów analogowych.
Lead A1 tak jak wszystkie instrumenty Nord, są produkowane ręcznie, z dbałością o najmniejsze detale w zakładach Norda w Sztokholmie. Posiada 49-klawiszową klawiaturę Fatar® o super szybkiej reakcji. Nadaje się doskonale do użycia zarówno na scenie jak i w studio. Wyposażony w pełni metalową obudowę, solidne regulatory i stworzone z najwyższą dbałością o jakość syntezator Lead A1 to instrument, który posłuży Ci do końca życia, a nawet jeszcze dłużej.
- Klawiatura dynamiczna, 49-klawiszy, funkcja zmiany oktaw (2 oktawy w dół i w górę).
- Podział klawiatury (Split) na dwa zakresy, górny i dolny.
- Koło modulacji (tylko wersja z klawiaturą)
- Kontroler Pitch Stick, bez punktu zerowego pośrodku (tylko wersja z klawiaturą).
- Programowana regulacja zmiany wysokości dźwięku Pitch: do 4 oktaw w górę i w dół
- Osobne ustawienia zakresów Pitch w górę i w dół: -12 lub -24 półtonów, + 2 półtony
- 1 wejście dla sterownika nożnego Sustain.
- 1 wejście dla pedału ekspresji.
Pierwszą część artykułu znajdziesz tutaj –> Budżetowe syntezatory, które nie brzmią tanio cz. 1