Przedstawiamy Wam najlepsze samplery, które są samodzielnymi instrumentami do studia oraz do występów live.
Samplery miały swój moment słabości gdy zastępowane były przez alternatywne oprogramowanie. W pewnym momencie producenci muzyczni zdali sobie jednak sprawę, że posiadanie fizycznego samplera przynosi wiele korzyści. Spora część modeli samplerów dostępnych na rynku potrafi pracować nawet bez wykorzystania komputera.
1. Elektron Octatrack Mk II
Ulepszenie Mk II, 8-ścieżkowego samplera dotyczy głównie warstwy sprzętowej. Ulepszenie nie objęło wielu nowych funkcjonalności.
Mimo wszystko Octatrack pozostaje niezaprzeczalnie jednym z najbardziej wydajnych samplerów na rynku. Obsługa może być, zwłaszcza na początku, dość nieintuicyjna, ale z czasem zauważamy jego silne strony. Jego silne strony obejmują między innymi zaawansowane sekwencjonowanie i automatyzację, perfekcyjne efekty dźwiękowe, rozbudowane funkcje manipulacji dźwięku oraz wszechstronne zarządzanie utworami i patternami. A wszystko to w dość niepozornym, niewielkim urządzeniu, jak na możliwości które oferuje.
Octatrack MKII nie wyróżnia się najlepszą kompatybilnością DAW, ale zdecydowanie jest jednym z najlepszych samplerów jako samodzielny hub studyjny czy sprzęt do grania na żywo. Chciałbyś mniej korzystać z ekranu swojego komputera? Rozważ zakup Elektron Octatrack MK II.
- Kanały sampli: 8
- 64-krokowy sekwencer z automatyzacją parametrów
- 8 kanałów zewnętrznego sekwencjonowania MIDI
- 80 MB wbudowanej pamięci RAM
- gniazdo Compact Flash
- MIDI/cyfrowe We/Wy: MIDI In/Out/Thru, USB (w celu ładowania sampli i organizacji)
- Efekty 2 na ścieżkę, do wyboru spośród 14 typów efektów
Plusy:
- Zdecydowanie jeden z bardziej zaawansowany samplerów dostępnych na rynku muzycznym
- Nowy ekran, przyciski oraz gałki przyspieszają workflow
Minusy:
- Brak kompatybilności z Overbidge czy synchronizacji MIDI USB
2.Akai MPC Live II
Dzięki wbudowanej baterii, MPC Live jest w pełni samodzielnym samplerem, umożliwiającym użytkownikom stworzenie pełnych ścieżek bez użycia komputera i zasilania zewnętrznego. Jeśli kiedykolwiek chciałeś nagrać coś poza domem, na łonie natury czy gdzieś na odludziu, to zdecydowanie sprzęt dla Ciebie!
Akai MPC Live korzysta z tego samego opogramowania (MPC 2.0) co jego poprzednicy. Oferuje sekwencjonowanie DAW, edycję oraz nagranie pełnej ścieżki dźwiękowej. Tryb samodzielny posiada pewne ograniczenia, a mianowicie maksymalnie 8 ścieżek audio, bez wtyczek firm trzecich.
Projekty można w pełni przesłać do oprogramowania PC, gdzie MPC będzie działać w trybie kontrolera, więc łatwo zacząć pracę poza domem i kończyć ją będąc w zaciszu swojego domu. Jest to zdecydowanie jedna z najbardziej ekscytujących propozycji dostępnych na rynku muzycznym w Polsce!
- Kanały sampli: Maksymalna ilość ścieżek to 128 (lub do pojemności CPU), maksymalnie 8 ścieżek audio w trybie samodzielnego instrumentu.
- Sekwencjonowanie: Pełne DAW MIDI i sekwencjonowanie audio
- Pamięć: 16 GB pojemności, rozszerzalne od dysk SATA
- MIDI/cyfrowe We/Wy: 2 x MIDI out, USB (może działać jako kontroler przy współpracy z oprogramowaniem MPC 2.0)
- Efekty: Wiele ścieżek/efekty typu master
Plusy:
- Zdecydowanie samodzielne MPC z wbudowaną pamięcią, przetwarzaniem i z baterią (do pracy bez zasilania)
- Poziom sekwencjonowania, samplowania i nagrywania bliski DAW
- Możliwość edycji za pomocą minimalistycznego, wygodnego interfejsu
Minusy:
- Workflow potrafi być czasami zawiłe
3. Elektron Digitakt
Digitakt jest automatem perkusyjnym i sekwencerem MIDI. Wyzwalanie i sekwencjonowanie jest wykonywane za pomocą dwóch plastikowych przycisków, które przypominają klikanie na staromodnej klawiaturze komputerowej, choć są zdecydowanie bardziej wytrzymałe.
Posiada 16 kanałów podzielonych na 8 audio oraz 8 kanałów MIDI. Sample mogą być ładowane prze pamięć wewnętrzną oraz samplowane z wejść audio Digitakta. Samplowanie jest procesem szybkim i płynnym i może być wykonane bez wstrzymywania sekwencera. Pomimo drobnych zastrzeżeń, Digitakt zapewnia funkcjonalność głębokiego sekwencjonowania za bardzo przystępną cenę.
- Kanały sampli: 8
- Pamięć: 64 MB pamięci do sampli
- We/Wy Audio: 2 x We, 2 x Wy, wyjście słuchawkowe
- MIDI/cyfrowe We/Wy: MIDI We/Wy/Przelotowe, USB (kompatybilne z nadchodzącą aplikacją Overbridge)
- Efekty: Filtry/overdrive na ścieżkę, reverb oraz delay wysyłania
Plusy:
- Elastyczny i wydajny silnik dźwięku
- Zdolność głębokiego sekwencjonowania
- Workflow ułatwia szybkie samplowanie
Minusy:
- Czasami nieintuicyjny